دسته بندی نشده

آشنایی با سنگ سودالیت و خواص آن

سودالیت یک نوع ماده معدنی آبی رنگ بوده که نام خود را از عنصر سدیم که در درون ساختارش موجود می باشد، گرفته است. این سنگ علاوه بر رنگ آبی، در رنگ های زرد، نارنجی، صورتی و خاکستری نیز وجود دارد. اما در صنعت جواهرسازی بیشتر رنگ آبی آن مورد استفاده قرار می گیرد. سودالیت از نظر ظاهری و دارا بودن رنگ آبی، شباهت زیادی به سنگ آزوریت و لاجورد دارد. اما در واقعیت ویژگی های درونی و ساختار آنها کاملا باهم متفاوت می باشد. منابع و معادن سنگ سودالیت نیز در کشورهای برزیل، گرینلند، هند، کانادا، روسیه و آمریکا قرار گرفته است.

کاربرد سودالیت در جواهرسازی:

سودالیت یک سنگ جواهر تطبیق پذیر است که می تواند در ساخت انواع جواهرات مورد استفاده قرار بگیرد. مهره های سنگ سودالیت در گوشواره، گردنبند، انگشتر و دستبند استفاده می شوند. می توان سنگ سودالیت را با طلا، نقره و یا حتی مس ترکیب کرد. در ضمن قرار گرفتن سنگ سودالیت در کنار سنگ های جواهر سفید رنگی همچون مروارید و کوارتز، ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد خواهد کرد.

آشنایی با سنگ سودالیت و خواص آن

خواص فیزیکی و متافیزیکی سنگ سودالیت:

این سنگ بر طبق عقاید هندوها، با چاکرای گلو در ارتباط می باشد. در مکتب فنگ شویی نیز، این سنگ دارای انرژی آب بوده و برای حوزه های کاربردی مفید می باشد. ایجاد حس آرامش، به وجود آوردن احساس امنیت و صلح، دفع امواج و انرژی های منفی، انتقال انرژی ها و امواج مثبت به دیگران، تقویت انگیزه در ورزشکاران، کمک به کاهش وزن، کمک به درمان بی خوابی، جذب بهتر کلسیم در بدن و … نیز از دیگر خواص سنگ سودالیت می باشند.

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید ، برای درمان آن با سنگ های قیمتی ، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

نحوه نگهداری و پاکسازی سنگ سودالیت:

از آن جا که سودالیت در مقایسه با سایر سنگ های جواهر نرم تر است، باید در هنگام استفاده از آن بسیار مراقب بود. سنگ سودالیت در برابر فشار، تغییر دما و شوینده های قوی و مواد شیمیایی مقاوم می باشد. اما بهتر است به منظور پاکسازی آن از محلول آب گرم و صابون استفاده کنید. دقت داشته باشید که قبل از انجام فعالیت های روزانه ، فعالیت های ورزشی و یا استحمام حتما این سنگ را دربیاورید و به منظور نگهداری بهتر از این سنگ می توانید آنرا در پارچه ای پیچیده و در جعبه جواهرات جداگانه ای نگهداری کنید.

برای مشاهده انواع اجناس سودالیت  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

66 + = 76