خواص سنگ ها, دسته بندی نشده, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ آکسینیت

آکسینیت سنگ جواهری بلوری شکل و بسیار زیباست که گونه ای از سنگ های جواهر کمیاب به شمار می رود و هم چنین جزو معدود سنگ هایی است که دارای خاصیت چند رنگی هستند. پدیده چند رنگی در سنگ ها به این معنی است که وقتی سنگ در زیر نور قرار بگیرد و یا با تغییر زاویه دید ، می تواند رنگ های مختلفی را از خود به نمایش بگذارد. کشورهایی همچون برزیل، فرانسه، مکزیک، ایالات متحده، روسیه، پاکستان و تانزانیا از جمله کشورهایی هستند که دارای معادن سنگ آکسینیت می باشند. سنگ های آکسینیت بیشتر به رنگ قهوه ای طلایی مشاهده می شوند اما در رنگ های دیگری همچون یاسی و بنفش، قهوه ای و قهوه ای مایل به قرمز نیز وجود دارند. آکسینیت قهوه ای طلایی از نظر شکل ظاهری به سنگ کوارتز دودی شباهت دارد اما در حقیقت از سنگ کوارتز نرم تر می باشد. با ایجاد یک خراش کوچک بر روی سنگ می توانید آکسینیت و کوارتز را از یکدیگر تشخیص دهید.

همان گونه که گفته شد آکسینیت سنگ جواهری بسیار زیبا و کمیاب و نادر است که آن را نمی توانید در هر مغازه جواهرفروشی بیابید. اما به این دلیل که ساختاری بلوری و هم چنین خاصیت چند رنگی دارد، می تواند در ساخت گردنبند، گوشواره، آویز، سنجاق و سنجاق سینه به کار گرفته شود.

خواص سنگ آکسینیت:

تقویت حس قدرت و سرزندگی ، هم تراز کردن استخوان های بدن ،  استحکام مهره های کمر ، کاهش درد ناشی از شکستگی ، کاهش درد ناشی از آسیب های سیستم عضلانی و اسکلتی ، آشکار کردن حقایق درونی ، متعادل سازی و رفع انسداد چاکرای ریشه و چاکرای چشم سوم و … از جمله ویژگی های خاص سنگ آکسینیت می باشد.

نحوه نگهداری از سنگ آکسینیت و پاکسازی آن:

آکسینیت در مقایسه با سایر سنگ های زینتی باید به طور مداوم پاکسازی شود چرا که گرد و غبار بیشتری را به خود می گیرد. برای پاکسازی  سنگ آکسینیت از یک پارچه یا حوله نرم و محلول آب ولرم و صابون استفاده کنید. توجه داشته باشید که بعد از آبکشی، تمامی ذرات صابون از روی سنگ پاک شوند. سعی کنید در پاکسازی این سنگ به هیچ عنوان از مواد شوینده اسیدی و بخارشوی های اولتراسونیک استفاده نکنید. در ضمن به این نکته نیز توجه کنید که گرمای زیاد و تغییرات دمایی ناگهانی به سنگ آکسینیت آسیب می رساند.

برای مشاهده انواع سنگ راف اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 4 =