دانستنی ها, مطالب خواندنی

گرانبها ترین فلزات جهان

جالب است بدانید که طلا و نقره با این که فلزاتی گرانبها به شمار می روند، اما در مقایسه با برخی دیگر از فلزات قیمت چندان بالایی ندارند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با 5 فلز گران قیمت در جهان آشنا کنیم.

  • رادیوم:

رادیوم فلزی بسیار کمیاب، ارزشمند و نقره‌ای رنگ بوده که به عنوان گران قیمت‌ترین فلز در جهان شناخته شده است. این فلز نقطه ذوب بالایی داشته و توانایی شگفت انگیزی در برابر خوردگی از خود نشان می‌دهد. این فلز معمولاً به دلیل خاصیت انعکاسی آن در مواردی مانند آینه، نورافکن و جواهرات استفاده می‌شود. بزرگترین کشورهای تولید کننده رادیوم، آفریقای جنوبی، روسیه و کانادا می باشند.

  • پلاتینیوم:

در واقع پلاتینیوم به عنوان فلزی متراکم، چکش خوار، بسیار غیرفعال و غیر خورنده شناخته می شود که به دلیل ظاهر براق و مقاومت چشم گیری که دارد، در ساخت جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. آفریقای جنوبی، روسیه و کانادا از بزرگترین تولید کنندگان این فلز گرانبها می باشند.

  • طلا:

طلا به دلیل رنگ منحصر به فرد و زیبایی که دارد، یکی از رایج ترین فلزات در ساخت جواهرات می باشد که به دلیل انعطاف پذیری و رسانایی بالا، از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است. آفریقای جنوبی، ایالات متحده، چین، استرالیا و روسیه از جمله عمده ترین کشورهای تولید کننده طلا در جهان می باشند.

  • روتنیوم:

روتنیم یکی از فلزات گروه پلاتین است. تمام فلزات این خانواده، از عناصر فلزات گرانبها محسوب می‌شوند. از جمله مشخصات این فلز می‌توان به سختی، کمیاب بودن و توانایی مقاومت در برابر عناصر خارجی اشاره کرد. بزرگترین تولیدکنندگان این فلز شامل روسیه، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی هستند.

  • ایریدیوم:

ایریدیوم یکی از متراکم‌ترین فلزات و محکم‌ترین عضو گروه پلاتین می باشد که نقطه ذوب بسیار بالایی دارد و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. بزرگترین کشور تولید کننده ایریدیوم، کشور آفریقای جنوبی است.

.

برای مشاهده انواع انگشتر نقره  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

30 − = 28