جواهرات و زیورآلات, مقالات

معروف ترین موزه های جواهرات دنیا

نمایشگاه و موزه جواهرات همواره مورد توجه بسیاری از دوستداران بوده است. تماشای تاج ها و جواهرات درشت که با انواع فلزات و سنگهای قیمتی تزئین شده اند، هرکسی را به وجد می آورد. سالانه نمایشگاههای متعددی از سنگ های خام و قیمتی برگزار می شود ولی استقبال از موزه جواهرات پادشاهان همواره بیشتر است. در گوشه و کنار دنیا موزه های متعدد جواهرات وجود دارند که براساس جواهرات موجود در آن ارزش گذاری می شوند که چند نمونه از این موزه های مشهور را در ادامه مطلب مشاهده خواهید نمود.

  • موزه خزانه سلطنتی وین (اتریش):

این مجموعه محل نگهداری جواهرات فوق العاده ارزشمندی از قرون گذشته است. به طور مثال در این موزه سلطنتی، تاج و عصای خاندان سلطنتی کشور اتریش، بزرگترین سنگ زمرد جهان و تاج معروف و ارزشمند امپراطوری روم نگهداری می‌گردد.

معروف ترین موزه های جواهرات دنیا

  • ضرابخانه کرملین در شهر مسکو (روسیه):

در این موزه قدیمی و تاریخی صندوقچه‌های الماس، مجموعه سنگ‌های قیمتی، جواهرات ارزشمند و قطعات گران قیمت و تراش نخورده طبیعی نگهداری می‌شود. جواهرات مهم دیگری هم در این مجموعه نگهداری می‌شود که از جمله آن می‌توان به الماس Orlov، تاج سلطنتی امپراطوری روسیه، الماس ۱۸۹.۶۲ قیراطی، عاج سلطنتی و بسیاری موارد ارزشمند دیگر اشاره نمود.

معروف ترین موزه های جواهرات دنیا

  • موزه ویکتوریا و آلبرت لندن (انگلستان):

این موزه به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه هنرهای تزئینی در جهان به حساب می‌آید و در مجموعه طلا و جواهرات آن بیش از ۶۰۰۰ قطعه از نفیس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین جواهرات جهان نگهداری می‌گردد که از جمله آن می‌توان به لباسی که برای کاترین کبیر دوخته شده و به الماس مزین شده، گردنبند کادویی ناپلئون به دخترش، قفل دستبند ماری آنتوآنت و بسیاری جواهرات بی‌نظیر دیگر اشاره نمود.

معروف ترین موزه های جواهرات دنیا

  • موزه الماس آمستردام (هلند):

موزه الماس هلند که یکی از مطرح‌ترین و ارزشمندترین موزه‌های جواهرات حال حاضر قاره اروپاست، در سال ۲۰۰۷ تاسیس گردیده و مجموعه‌ای بسیار بزرگ و بی‌نظیر از جواهراتی است که برای مردم، پیشینه ارزشمند انواع الماس‌ها و چگونگی استخراج آنها را به نمایش می‌گذارد. از جمله آثار معروف و شاخصی که در این موزه نگهداری می‌شود می‌توان به الماس رامبراند، جمجمه میمون و الماس کاتانا اشاره نمود.

معروف ترین موزه های جواهرات دنیا

  • موزه دنیای کریستال سواروفسکی واتنس (اتریش):

در کشور زیبای اتریش مجموعه‌ای وجود دارد که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی این کشور به حساب می‌آید. این مجموعه منحصر به فرد به صورت پارک موزه طراحی و در سال ۱۹۹۵ به مناسبت صد‌ساله شدن کمپانی کریسال و جواهرسازی سواروفسکی افتتاح گردیده است. این موزه ۷.۵ هکتار مساحت دارد و تالارهای موزه‌های آن همه با کریستال‌های سواروفسکی مزین شده‌اند.

معروف ترین موزه های جواهرات دنیا

  • موزه ملی جواهرات تهران (ایران):

یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین موزه‌های نگهداری جواهرات جهان در پایتخت کشور عزیزمان ایران واقع گردیده است. این موزه که موزه ملی جواهرات ایران نام دارد، در خیابان فردوسی تهران و در داخل ساختمان خزانه از مجموعه بانک مرکزی واقع گردیده است. این موزه به این دلیل بسیار اهمیت دارد که بزرگترین موزه نگهداری جواهرات دولتی و سلطنتی در جهان است. بله در کل جهان موزه‌ای با این حجم از جواهرات دولتی وجود ندارد و این موزه افتخاری برای کشور عزیزمان ایران محسوب می‌گردد.

معروف ترین موزه های جواهرات دنیا

.

برای مشاهده انواع مدل‌های جواهرات اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 4 = 5