خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

سنگ مرجان فسیلی

سنگ مرجان فسیلی با فرمول SiO2 ، یک سنگ قیمتی و طبیعی بوده که توسط مرجان های باستانی تشکیل شده است. در زمان شکل گیری این سنگ، باقیمانده های مرجان به آهک، انواع کلسدونی طبیعی و کوارتز تبدیل شده و به همین دلیل نام دیگر این سنگ، “مرجان آهکی” می باشد. مرجان های فسیلی معمولا در رنگ هایی همچون سفید و صورتی، قهوه ای، خاکستری، سیاه، زرد و قرمز مشاهده می شوند.

همان گونه که می دانید مرجان ها نوعی از جانوران دریایی می باشند که استخوان های آنها فسیل شده و با گذشت زمانی بسیار طولانی، اشکالی باستانی به صورت گل بر روی آن ایجاد می شود. مرجان های فسیلی یا همان مرجان های آهکی معمولا به صورت مات هستند و در واقع این گونه می توان گفت که این نوع سنگ ترکیبی از مرجان و عقیق می باشد. باید توجه داشته باشید که مرجان های فسیلی و مرجان های صخره ای را با یکدیگر اشتباه نگیرید؛ چرا که داراری تفاوت های بسیاری با یکدیگر می باشند.

یکی از اصلی ترین منابع این سنگ در کشور آمریکا (فلوریدا و جورجیا) و هم چنین در اندونزی قرار گرفته است. البته لازم به ذکر است که تا کنون بهترین و باکیفیت ترین نمونه های مرجان فسیلی در کشور اندونزی یافت شده اند؛ به این دلیل که اغلب مرجان های فسیلی یافت شده در این منطقه، قدمتی برابر با 20 میلیون سال دارند.

مرجان فسیلی یکی از سنگ های مورد علاقه مجموعه داران می باشد. از این سنگ در صنعت جواهرسازی به منظور ساختن انواع آویزها، گردنبند، گوشواره و سایر جواهرات نیز مورد استفاده می شود.

  • خواص سنگ مرجان فسیلی:

بهبود گردش خون در بدن، برطرف کردن اختلالات پانکراس، افزایش طول عمر، محافطت نمودن از افراد در برابر خطرات و بلایا، افزایش قدرت باروری، محافظت در برابر چشم بد و …

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید، برای درمان آن با سنگ های قیمتی، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

سنگ مرجان فسیلی

.

برای مشاهده انواع جواهرات مرجان  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 9 = 1