مطالب خواندنی

راهکارهای پاکسازی جواهرات نگین دار

جالب است بدانید که در ساخت اغلب زیورآلات، از نگین ها و سنگ های اصل استفاده نمی شود. نگین های به کار رفته در این مدل از جواهرات معمولا از جنس شیشه، فویل، پلاستیک و … هستند که درخشش چندان بالایی نداشته و پس از گذشت مدتی درخشش خود را از دست خواهند داد. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که این مدل از نگین ها را چگونه پاکسازی نمایید.

در ابتدای کار پیشنهاد می شود که یک دستمال بدون پرز و تمیز را روی زمین قرار داده و سپس به کمک یک اسپری هوا یا یک براش یا مسواک گرد و غبار را از روی جواهرات پاک نمایید. این کار را حتی می توانید به کمک انگشتان دست نیز انجام دهید اما باید مراقب باشید که در حین انجام کار، نگین ها از روی زیورآلات کنده نشوند. در ضمن حتما توجه داشته باشید که از اجسام نوک تیز به این منظور استفاده نکنید؛ چرا که سبب ایجاد خط و خش بر روی جواهرات شما می شوند.

“الکل ایزوپیل” یکی از گزینه های مناسب به منظور پاکسازی جواهرات نگین دار می باشد. این مدل الکل سریع خشک شده و سبب تمیزی و درخشش بیشتر زیورآلات نگین دار خواهد شد. جالب است بدانید که الکل نسبت به آب گزینه مناسب تری است؛ چرا که اگر از آب به منظور پاکسازی جواهرات استفاده کنید، رطوبت آن می تواند به مرور سبب سیاه، کدر و لکه دار شدن نگین های مصنوعی موجود در جواهرات شود.

بهتر است یک گوش پاک کن را به الکل آغشته کرده و رطوبت اضافی آن را با دستمال بگیرید و سپس تمامی قسمت های نگین را به وسیله آن پاکسازی کنید. اگر دیدید که نگین ها زیادی مرطوب می شوند، بهتر است این رطوبت اضافی را با دستمال کاغذی به آهستگی بگیرید. پشت زیورآلات را نیز به همین روش می توانید تمیز کنید. در آخرین مرحله نیز لازم است تا تمام قسمت های زیورآلات نگین دار خود را با استفاده از یک دستمال کاغذی به خوبی خشک نمایید.

.

برای مشاهده انواع جواهرات زنانه  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

78 − = 72