مطالب خواندنی

راهکارهای غلبه بر حس ترس

ترس یک حس بسیار قدرتمند بوده که دارای تاثیرات بسیار قوی بر ذهن و بدن است. اضطراب نیز گونه ای از ترس می باشد که مربوط به اتفاق های ناگواری می شود که قرار است در آینده به وقوع بپیوندند.

بسیاری از عوامل هستند که سبب ایجاد حس ترس در شما خواهند شد. برخی از این ترس ها مانند ترس از آتش سوزی، مفید بوده و شما را از خطر ایمن نگه خواهند داشت. یا مثلا ترس از شکست خوردن باعث می شود تا شما برای رسیدن به موفقیت تلاش بیشتری بکنید. اما برخی از ترس ها و اضطراب ها مثل ترس از مرگ، ترس از تنهایی، ترس از پیر شدن و …  به حدی قوی هستند که نتیجه معکوس دارند. در اولین قدم به منظور غلبه بر حس ترس، شما باید علت ایجاد این حس را مشخص نمایید. در ادامه مطلب، راهکارهایی را به منظور غلبه بر حس ترس و اضطراب به شما معرفی خواهیم نمود.

  • پذیرفتن حس ترس:

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از جمله تحقیر و یا مسخره شدن، ترس خود را پنهان می کنند. این امر سبب تثبیت حس ترس در آنها شده و سرانجام منجر به اختلال حواس خواهد شد. پس بهتر است اگر از موقعیت خاص و یا چیزی می ترسید، وجود این حس را پذیرفته و آن را انکار نکنید.

  • بیان نمودن حس ترس:

در این روش که توسط اغلب درمانگران توصیه شده است، می توانید ترس خود را در مکانی خلوت با صدایی بلند بیان نمایید یا اینکه صدای خود را ضبط نموده و به آن گوش دهید. یک راهکار دیگر نیز صحبت نمودن راجع به ترس خود در مقابل آینه می باشد.

  • در میان گذاشتن حس ترس با دیگران:

در این راهکار شما می توانید با شخصی که مورداعتمادتان بوده و شنونده خوبی برای صحبت هایتان است، در مورد ترس خود صحبت نمایید.

روبرو شدن با ترس:

این نهایی ترین مرحله به منظور کنترل حس ترس می باشد که باید به صورت مرحله به مرحله انجام شود تا دچار شوک نشوید. به عنوان مثال اگر ترس از مرگ دارید، می توانید به قبرستان بروید و یا مراحل کفن و دفن را از نزدیک مشاهده کنید. یا در مواردی که فرد ترس از پیری دارد، می تواند به خانه سالمندان رفته و با آنها گفتگو نماید. همان گونه که گفته شد، این مرحله در واقع نهایی ترین مرحله به منظور خلاصی از حس ترس می باشد.

.

برای مشاهده انواع جواهرات حدید اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

25 − 23 =