مطالب خواندنی

تفاوت های میان مروارید آب شور و مروارید آب شیرین

مروارید های آب های شیرین معمولا در درون نرم تنانی با نام Hyriopsis cumingii شکل می گیرند. این نرم تنان که در رودخانه، دریاچه و یا تالاب ها یافت می شوند، به صدف های رودخانه ای نیز معروف می باشند. امروزه بیشتر مرواریدهای آب های شیرین در چین و میزان بسیار کمی از آنها در ژاپن و آمریکا پرورش می یابد. معمولا مدت زمان پرورش مروارید آب های شیرین چیزی در حدود 3 تا 5 سال می باشد. البته در برخی اوقات این زمان به 7 سال نیز خواهد رسید. جالب است بدانید که بیشتر مروارید های آب های شیرین، دارای شکلی نامتعارف می باشند که به آنها “باروک یا شبه باروک” گفته می شود.

اما مرواریدهای آب شور در درون صدف های خوراکی آب شور که در اقیانوس ها زندگی می کنند، تشکیل می شوند. بهترین و محبوب ترین نوع مرواریدهای آب شور، مرواریدهای “اکویا” هستند که تقریبا گرد بوده و از درخشش خاصی برخوردار می باشند.

عمده ترین تفاوت های میان مرواریدهای آب شور و شیرین عبارتند از:

  • درخشندگی:

مرواریدهای آب شور نسبت به مرواریدهای آب شیرین از درخشش بیشتری برخوردار هستند.

  • شکل و رنگ:

مرواریدهای آب شیرین در مقایسه با مرواریدهای آب شور از شکل و رنگ های متنوع تری برخوردار می باشند. مرواریدهای آب شور معمولا گرد هستند.

  • قیمت:

مرواریدهای آب شور در مقایسه با مرواریدهای آب شیرین از قیمت بالاتری برخوردار هستند. به این دلیل که صدف هایی که مرواریدهای شیرین در آنها پرورش پیدا می کنند، از لحاظ اندازه بزرگ تر از صدف هایی می باشد که در آب های شور یافت می شود و در نتیجه تعداد مرواریدهای بیشتری در آنها پرورش خواهند یافت.

البته یکی دیگر از دلایل اختلاف قیمت این است که مروارید های آب شور شکل گرد و درخشندگی بهتری دارند و در نتیجه قیمت آنها بالاتر است.

.

برای مشاهده انواع جواهرات مروارید  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 78 = 79