اخبار, جواهرات و زیورآلات

بولگاری برند برتر و معروف جواهرات لوکس و فاخر

مختصری از بیوگرافی برند معروف بولگاری با قابلیت ایتالیایی و پیشینه ای یونانی
بولگاری یکی از برجسته ترین نام های تجاری در زمینه جواهرات و کالاهای لوکس در دنیا محسوب می شود.
این شرکت در زمینه های بیشماری از جواهرات نقره گرفته تا هتلداری مشغول به فعالیت است.

تاریخچه بولگاری

بولگاری از روستایی کوچک در یونان شروع شد و در حال حاضر به یکی از معروف ترین علامت های تجاری در کل دنیا تبدیل شده.
سوتیریوس وولگاریس (Sotirios Voulgaris) به سال ۱۸۵۷ در روستایی کوچکی در رشته کوه پیندوس در شمال یونان متولد شد. از زمان امپراتوری روم شرقی، این مکان به هنر نقره کاری مشهور بوده است. خانواده وولگاریس هم در زمینه نقره کاری مشغول به کار بودند. تخصص اصلی آنها گوشواره نقره، سگگ کمربند، و غلاف شمشیر بوده است. سوتیریوس نیز هنر نقره کاری را دنبال کرد.

وولگاریس در سال ۱۸۷۷ به کورفو و از آنجا به شهر ناپل (Naples) رفت و در نهایت نیز به سال ۱۸۸۱ در رم، پایتخت کشور ایتالیا ساکن شد. وولگاریس در سال ۱۸۸۴ اولین فروشگاه خود را در شهر رم افتتاح کرد.وی نام فروشگاه خود را از وورگاریس به بولگاری (Bulgari) تغییر داد. بولگاری برگرفته از نام خانوادگی او بود که با زبان ایتالیایی هماهنگ شده بود و این نام برای شرکت برگزیده شد.
در سال ۱۹۳۲ که سوتیریوس وولگاریس چشم از جهان فرو بست، امور شرکت به دست فرزندان او یعنی کونستانتینو و جورجو سپرده شد. فرزندان وی تاریخچه ی بولگاری را به سمت جدیدی هدایت کردند
آنها طراحی داخلی فروشگاه های خود را به ساختاری مجلل تغییر دادند.

در ادامه ی این تغییرات لوگوی شرکت بر اساس الفبای لاتین که در آن زمان رایج بود از Bulgari به BVLGARI تغییر یافت. البته تلفظ قبلی آن تغییری نکرد. آدرس اینترنتی شرکت نیز با واژه ی Bulgari نوشته می شود.
شهرت بولگاری را بیش از پیش افزایش پیدا کرد.

با وقوع جنگ جهانی دوم، بولگاری مواد اولیه ی خود را از سنگ های بسیار گران بها به طلای زرد تغییر داد.
در سال های پس از جنگ باز هم مواد اولیه جواهرات تغییر کرد. جواهرات پلاتینیوم، تزئین شده با الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت سرخ محصولات اصلی بولگاری را تشکیل می دادند.
دهه ی ۱۹۶۰ شهرت شرکت بسیار افزایش یافت و در زمینه ی جواهرات و کالاهای لوکس در ایتالیا و آمریکا حرف اول را می زد.

در سال ۱۹۶۷ فرزندان جورجو سکان شرکت را در اختیار گرفتند. طی دهه ی ۱۹۷۰ بولگاری وجهه ی جهانی به خود گرفت و فروشگاه های خود را در شهرهای نیویورک آمریکا، ژنو سوئیس و شهر پاریس فرانسه افتتاح کرد. این شرکت همچنین به ساخت ساعت های مچی نیز وارد شد.
ساعت های مچی، انگشتر و دستبندها با طرح مار ساخته شدند. افراد مشهور نیز به رونق این شرکت و شهرت روزافزون آن کمک فراوانی کردند.

توسعه تجارت

دهه ی ۱۹۸۰ با رکود تجارت همراه بود. برای مقابله با رکود، بولگاری تبلیغات گسترده ای انجام داد. این شرکت فروشگاه های خرده فروشی جدیدی را در سراسر جهان افتتاح نمود و تنوع محصولات را افزایش داد.

بولگاری تمرکز خود را از طراحی جواهرات برای مراسم های خاص به محصولات روزمره تغییر داد. دهه ی پس از آن نیز محصولاتی همچون عطر، شال، کراوات، عینک آفتابی و چرم به دایره ی محصولات آنها اضافه شد.

در سال ۲۰۰۱ طی سرمایه گذاری مشترک با شرکت هتل سازی لاکچری گروپ پروژه ی هتل های بولگاری شروع شد. اولین هتل در سال ۲۰۰۴ در شهر رم افتتاح شد. و بعد از آن در سال های بعد هتل های بولگاری در میلان، بالی، لندن، شانگهای، پکن و دبی نیز تاسیس شدند.

برای مشاهده جواهرات زنانه  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

57 − 50 =