نقره جات

انواع زنجیر نقره

زنجیرهای نقره و انواع آن

زنجیر از یک سری حلقه ها به هم پیوسته ایجاد می شود، در ابتدا از زنجیرها در صنعت و ساخت ابزارآلات استفاده میشد و کم کم زنجبیرها به صنعت ساخت جواهرات هم راه یافتند. امروزه بیشتر طرح های مدرن توسط ماشین آلات خاص تولید می شوند. و گردنبند های زنجیری جزو پرطرفدارترین زیورآلات هستند اما استفاده از زنجیر در ساخت گوشواره و دستبند نیز به وفور به چشم می خورد و طرفداران بسیاری دارد. با گذشت زمان زنجیرهای متفاوت برای سلیقه های مختلف طراحی و خلق گردید که در زیر انواع زنجیرها در دنیای زیورآلات و بدلیجات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در خرید زنجیر باید به چند نکته مهم توجه داشت از جمله طرح، قیمت، وزن و…

در خرید زنجیر یکی از موضوعات مهم تو پر یا تو خالی بودن زنجیر است، که باید به آن توجه کنید. چرا که این امر در قیمت تمام شده زنجیر تاثیر گذار است.
اگر یک پلاک اسم با وزن بالا سفارش داده اید حتما از زنجیر های محکم و تو پر استفاده کنید، چرا که وزن بالای پلاک ممکن است باعث پارگی زنجیرهای تو خالی و ظریف گردد. و اگر قصد دارید تا از زیورآلات و گردنبند خود به صورت دائمی استفاده کنید حتما از زنجیرهای تو پر و محکم استفاده کنید. همینطور به مادرهایی که کودک و نوزاد اصطلاحا بغلی و شیرخوار دارند هم همین توصیه را میکنیم. زنجیرهای تو خالی ممکن است بر اثر شیطنت کودک پاره شود. پس مادرها هم سعی کنند تا از مدلهای تو پر و محکم استفاده کنند.

تفاوت زنجیرهای تک با زنجیرهای مورد استفاده پلاک
ضخامت و پهنای زنجیر از دیگر موارد مهم در انتخاب زنجیر مناسب می باشد. زنجیرهایی که به صورت تک استفاده میشوند مدلهایی با بافت درشت تر میباشند که بیشتر هم مورد استقبال آقایان است. اما زنجیرهایی که قرار است همراه با یک پلاک استفاده شوند باید از ظرافت خاصی برخوردار باشند تا تناسب و زیبایی کار حفظ شود.
طول زنجیر هم از نکات بسیار مهم در انتخاب یک زنجیر خوب می باشد.
در خرید زنجیر حتما طول زنجیر را در نظر بگیرید که میخواهید تا چه اندازه از گردنتان آویز باشد.
نکته مهم دیگر نحوه استفاده از زنجیر می باشد که آیا بصورت تک استفاده می شود یا همراه با پلاک
خیلی از افراد اطلاعات زیادی درباره خرید زنجیر ندارند. با این وجود تفاوت زیادی بین خرید یک گردنبند و زنجیر تک وجود دارد. در انتخاب زنجیر باید به اینکه توجه داشت که زنجیر را بصورت تک استفاده میکنیم یا با پلاک. زنجیرهایی که با پلاک استفاده می‌شوند اغلب دارای بافت‌های ظریف تری هستند.

انواع زنجیرها را به سه دسته کلی می توان تقسیم کرد

* کلاسیک * بافت * صیقلی یا براق

زنجیرهای کلاسیک (Classic chain) را می توان به پنج دسته تقسیم نمود.

زنجیر کابلی: زنجیر کابلی که با نام زنجیر حلقه‌ای هم شناخته می شوند، یکی از رایج‌ترین انواع زنجیرها می باشند. این زنجیر از مجموعه حلقه‌های دایره‌ای یا بیضی تشکیل شده و حلقه‌های اتصالی بین آن ها با زاویه ۹۰ درجه نسبت به دو حلقه کناری قرار گرفته‌اند و یک زنجیر محکم و زیبا را ایجاد می‌کنند.

رولو: زنجیر رولو مشابه زنجیر کابلی می باشد، ولی حلقه‌های اتصالی آن در زاویه ۱۸۰ درجه از هم قرار دارند. زنجیر رولو با حلقه‌های کوچک برای خانم‌ها و نمونه‌های بزرگ تر آن برای آقایان مناسب می باشند.

ملوانی، دریایی، رامبو (لنگر): این مدل از حلقه‌های بیضی متصل به هم تشکیل شده و در هر یک از این بیضی‌ها یک اتصال کوچک (مشابه یک خط) وجود دارد. زنجیر ملوانی یا لنگر یکی از مدل‌های محبوب زنجیر مردانه می باشد.

کورب (کارتیر): زنجیر کورب یکی دیگر از مدل‌های مورد توجه مردان می باشد که دارای اتصالات مسطح و یک اندازه است. به طوری که حلقه‌ها تقریبا روی هم قرار دارند و فضای خالی بین آن وجود ندارد.

فیگارو: فیگارو ترکیبی از حلقه‌های بیضی و دایره ای است و هر بیضی بزرگ با سه دایره کوچک به هم متصل می‌شوند. مدل فیگارو هم از محبوب ترین مدل های زنجیر برای آقایان می باشد.
این مدل‌های زنجیر از دوران قدیم به همین شکل طراحی می‌شده‌اند و جزو سبک‌های استاندارد در طراحی زنجیر می باشند، به همین دلیل به آن‌ها زنجیر کلاسیک گفته می شود. که میتوان انواع زنجیرهای کلاسیک را با آویز یا بدون آن استفاده کرد.

دسته دوم در طراحی زنجیرها، زنجیرهای بافت (Textural Chains) می باشند:

طرح پاپکورن: در زنجیر پاپ کورن از یک زنجیر صاف ماری شکل به همراه اتصالاتی برجسته استفاده می‌شود.


بیزانتین (طرحی آن برگرفته از روم شرقی است)(Byzantine): یکی از انواع زنجیر جعبه‌ای است. زنجیر بیزانتین شامل تعدادی حلقه در هم پیچیده به همراه اتصالات دایره‌ای است.

زنجیر توپی(Bead): رشته‌ای از توپک‌های توپر و به هم متصل می باشند.

طنابی (Rope): مشابه دو رشته طناب به هم تابیده است و جزو زنجیرهای سنگین به شمار می‌رود.

زنجیر گندمی (Wheat): به طور معمول از به هم تابیدن ۴ حلقه بیضی ساخته می‌شود.

زنجیر متقاطع یا مورب (CrissCross): حلقه‌های اتصالی در زنجیر به صورت مورب قرار گرفته‌اند (مشابه زمانی که یک رشته نخ را از دو طرف تاب می‌دهید) و مهمترین ویژگی آن انعکاس
عالی نور است. به همین دلیل برای درخشیدن در مهمانی‌های شبانه انتخاب خوبی است.برای افرادی که طرح‌های درهم پیچیده و مدرن را دوست دارند هم مناسب می باشند، زنجیرهای بافت را با آویز یا بدون آن استفاده می‌کنند و دقیقا یکی از مدل‌های محبوب برای افراد پیرو مد روز و فشن است.

دسته سوم زنجیرهای براق و صیقلی (Sleek Chains) هم به 6 مدل تقسیم می شوند:

از سبک‌های منحصر به فرد و مناسب افراد مشکل پسند به شمار می‌رود.

زنجیر امگا (Omega): زنجیر امگا ساختاری متفاوت از سایر نمونه‌ها دارد و از صفحات کوچکی تشکیل می‌شود که در قسمت زیرین به یکدیگر متصل‌اند. این زنجیر به دلیل قدرت بالا در بازتاب نور و درخشندگی و براق بودن سطح آن محبوب است.

زنجیر ونیزی: مدل ونیزی از مربع های هم اندازه و بافته شده به هم تشکیل میشوند. ونیزی از استحکام خوبی برخورد داراست و جزو زنجیرهای توپر به حساب می آید. مدل ریز و کم وزن این ونیزی برای آویز طلا،گردنبند و انواع پلاک طلا استفاده میشود؛ اما مدلهای با وزن بالا و درشت به صورت تکی و بدون آویز استفاده میشوند.

زنجیر ابریشمی، ماری (Snake): به جای حلقه‌های قابل لمس، زنجیر ماری از حلقه‌هایی مماس با یکدیگر تشکیل شده که مشابه یک لوله قابل انعطاف است. این زنجیر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد مشکل پسند می‌باشد.

زنجیر سنگاپور (Singapore): مدل سنگاپور را به عنوان زنجیر کورب دوتایی می‌شناسند. این زنجیر ترکیبی از سبک کلاسیک و بافت و انتخابی زیبا برای استفاده به عنوان زنجیر آویز است.

زنجیر تیغ ماهی (Herringbone): زنجیر تیغ ماهی اغلب باریک است و طرح الگویی آن به صورت بالا و پایین و مماس با یکدیگر است که کمی تعمیرات آن را با چالش مواجه می‌کند.

برای مشاهده زنجیرهای فروشگاه  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

98 − = 93