اخبار

از سوراخ کردن گوش چه می دانید ؟

سوراخ کردن گوش

از قدیم سوراخ کردن گوش رایج بوده و طرفداران بسیاری را داشته است. از همان زمان هایی که در خانه و با نخ و سوزن این کار انجام می گرفت، تا حال که با دستگاه های متعدد انجام می گیرد. اما باید روش قدیمی را کنار گذاشت. می گویند گوش این همه نوزاد را سوراخ کرده و مشکلی بوجود نیامده، چرا باید این کار را ادامه نداد ؟

متخصصان هشدار می دهند که سوراخ کردن گوش در خانه عوارض و خطرات بیشتری دارد و ممکن است مشکلات متعددی را همراه شود. این کار باید به پزشکان سپرده شود تا با استفاده از لوازم استریل و بهداشتی این کار را انجام دهند، تا از بروز عفونت کاسته شود. به آتش گرفتن سوزن از روش هایی است که از نظر بهداشتی صحیح نمی باشد.

زرد زخم از شایع ترین عفونتی است که در محل سوراخ گوش و در اثر استفاده از وسایل غیر بهداشتی بوجود می آید. همچنین استفاده از گوشواره هایی از جنس فلزاتی خاص نیز که برای باز ماندن سوراخ گوش استفاده می شود، موجب بروز حساسیت می شود که به صورت خارش، التهاب، قرمزی و پوسته ریزی خودش را نمایان می کند. احتمال ایجاد گوشت اضافه در چنین وضعیتی نیز وجود دارد که قابل پیش بینی نیست، بدین صورت که در برخی از افراد پس از مدتی از سوراخ کردن گوشت، توده سفتی در محل سوراخ گوش بوجود می آید.

پس از سوراخ کردن گوش

مراقبت های پس از سوراخ کردن گوش را باید جدی انگاشت. از مشکلاتی که برای بزرگسالان پیش می آید پارگی گوش می باشد که استفاده از گوشواره های سنگین علت آن می باشد.
باید در چند ماه اول پس از سوراخ کردن گوش، به صورت دوره ای جای گوشواره را با الکل تمیز و ضدعفونی کرد.
اگر پس از سوراخ کردن گوش خود، با التهاب، تورم، درد و … مواجه شدید حتما به پزشک مراجعه کنید. تا با تشخیص علت، مشکلتان رفع شود.

برای مشاهده انواع گوشواره  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 3 =