خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ کوارتز آبی

خانواده سنگ کوارتز یکی از بزرگ ترین خانواده های  سنگ های معدنی به شمار می روند. کوارتز ها معمولا به صورت کریستالی و شیشه مانند یافت می شوند و رنگ های بسیار زیبا ومتفاوتی را دارند. کوارتز آبی با فرمول شیمیایی SiO2  نیز یکی از اعضای خانواده بزرگ کوارتز بوده که بسیار کمیاب و نادر است و دارای درجه سختی 7 می باشد.  این نوع از کوارتز در صورتی که در معرض حرارت و گرمای زیاد قرار بگیرد، به مرور زمان تغییر رنگ خواهد داد. معادن سنگ کوارتز آبی در کشورهایی نظیر ماداگاسکار، اتریش، اسکاندیناوی، آمریکا و آفریقا قرار گرفته اند. جالب است بدانید که سنگ کوارتز آبی با چاکرای گلو و چشم سوم نیز در ارتباط است.

خواص سنگ کوارتز آبی:

پاکسازی اندام های بدن ، کمک به بهبود بیماری های مربوط به مری و دستگاه تنفسی، کاهش دردهای ناحیه پشت، رباط ها، درد زانو و کمر درد، تقویت سیستم عصبی و ریه و قلب و حنجره، تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه در برابر اشعه های مضر، موثر در برطرف کردن حسب خستگی و کسلی و تنبلی  و بی تحرکی، کمک به بهبود افسردگی، رفع حس دلتنگی، افزایش قدرت اراده و …

آشنایی با سنگ کوارتز آبی

نحوه نگهداری کردن از سنگ کوارتز آبی و شارژ آن:

از آن جا که سنگ های خانواده کوارتز دارای درجه سختی بالایی می باشند،  پس در برابر شکنندگی به مراتب مقاوم تر از سایر سنگ های زینتی هستند. به منظور پاکسازی سنگ کوارتز می توانید هرماه به مدت چند دقیقه این سنگ را داخل آب جاری یا آب نمک قرار داده تا به طور کامل پاکسازی شده و شارژ شود.

برای مشاهده انواع جواهرات کوارتز اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 2 =