خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ سرپنتین (مارسنگ)

سرپنتین سنگی زیبا و مات می باشد که به علت شباهت زیاد آن با پوست مار، به نام “مارسنگ” نیز شهرت یافته است. منابع و معادن سنگ سرپنتین در کشورهایی نظیر فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آفریقای جنوبی، آمریکا و هم چنین در کوه های زرند ایران قرار دارد. سنگ سرپنتین معمولا به رنگ سبز مشاهده می شود اما در رنگ زرد مایل به سبز نیز موجود است که این رنگ ها گاهی تیره و گاهی روشن تر می باشند. از لحاظ ظاهری، سنگ یشم و سرپنتین شباهت زیادی با یکدیگر دارند اما این شباهت فقط از نظر ظاهری بوده و این دو سنگ دارای ویژگی های ساختاری کاملا متفاوتی می باشند. جالب است بدانید که سنگ سرپنتین در صنعت جواهرسازی در ساخت جواهرات مردانه و زنانه نظیر گوشواره، سنجاق سینه، آویز و دکمه و هم چنین تراش مهره و مجسمه ها نیز به کار برده می شود.

آشنایی با سنگ سرپنتین (مارسنگ)

خواص فیزیکی و ماورایی سنگ سرپنتین:

رفع اختلالات قلبی و اختلالات کلیه و سایر مشکلات روده و شکم، کمک به درمان دیابت، کمک به جذب بهتر کلسیم و منیزیم در بدن، کمک به رفع مشکلات قاعدگی زنان، کمک به دفع انگل از روده ها، تعادل و تنظیم و رفع انسداد چاکرای چهارم، ایجاد حس آرامش، کنترل حس خشم، افزایش تمرکز و … از جمله خواص سنگ سرپانتین می باشند.

در ضمن جالب است بدانید که در زمان های گذشته از این سنگ به عنوان پادزهر و طلسم استفاده می کردند؛ چرا که بر این باور بودند که سرپنتین در برابر وردهای مختلف، نیروهای اهریمنی و نیش مار از آن ها محافظت خواهد کرد. . هم چنین سرپنتین سنگی بسیار مناسب برای مدیتیشن می باشد و به آزادسازی ذهن نیز کمک می کند.

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید ، برای درمان آن با سنگ های قیمتی ، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

آشنایی با سنگ سرپنتین (مارسنگ)

نحوه نگهداری از سنگ سرپنتین و پاکسازی آن:

سرپنتین سنگی بسیار نرم و شکننده بوده که در برابر  اسید ها و مواد شیمیایی، شوینده ها و سفیدکننده ها بسیار آسیب پذیر می باشد. بهتر است برای پاکسازی این سنگ از محلول آب و صابون و یک اسفنج یا پارچه نرم استفاده نمایید. در ضمن توجه داشته باشید که اغلب سنگ های سرپنتین دارای شکاف می باشند؛ پس هنگام شستن و خشک کردن باید بسیار دقت کنید تا ضربه ای به آن وارد نشود. برای نگهداری بهتر از این سنگ می توانید آن را در داخل پارچه ای نرم پیچیده و درون جعبه جواهرات خود قرار دهید.

.

برای مشاهده انواع انگشتر یشم اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

80 + = 88