خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ توپاز

توپاز با با فرمول شیمیایی AL2SiO4(F,OH)2 یک کانی شفاف تا نیمه شفاف می باشد که به رنگ های زرد، صورتی، زرد روشن، آبی، سبز و بیرنگ مشاهده می‌شود. مصریان باستان این سنگ را سمبل خورشید می دانستند و یونانیان باستان نیز بر این باور بودند که توپاز قادر به باطل نمودن انواع سحرها و جادوها می باشد. سختی سنگ توپاز برابر با 8 در مقیاس موس بوده و چگالی آن حدود 4/3 تا 6/3 می باشد و بیشتر در رنگ های آبی و زرد موجود است. معادن سنگ توپاز نیز در کشورهایی نظیر‌ سریلانکا، برزیل، مکزیک، آمریکا، برمه، استرالیا، ژاپن، روسیه‌ و ایرلند شمالی‌ قرار گرفته است که توپازهای استخراج شده از معادن ایرلند، عمدتا به رنگ آبی روشن هستند.

یک نوع توپاز نیز با رنگ نارنجی متمایل به قرمز وجود دارد که جزو بهترین انواع توپاز بوده و به نام توپاز سلطنتی یا توپاز امپریال معروف می باشد.جالب است بدانید که توپاز، سنگ متولدین ماه های آبان و آذر بوده و به سنگ عشق و ثروت شهرت یافته است.

آشنایی با سنگ توپاز

خواص سنگ توپاز:

تعادل و تنظیم چاکرای سوم، تحریک و شارژ انرژی های بدن، تنظیم سوخت و ساز بدن، مفید برای درمان افسردگی، کاهش حس عصبانیت، مناسب برای بینایی، ارتقاء سطح سلامت در سیستم غددی بدن، درمان بیماری های کبدی و پوستی، کمک به داشتن خوابی آرام و راحت، تقویت اعصاب، افزایش حس خلاقیت و ابتکار، درمان کم اشتهایی یا پراشتهایی، کاهش ناراحتی و درد و ورم مفاصل، تقویت آرامش، سبکی روح، تقویت ایمان و معنویت، از بین بردن ترس و تردید، افزایش اعتماد به نفس و … از جمله خواص سنگ زیبای توپاز می باشد.

نکته : ویژگی های معنوی و درمانی که برای سنگ های قیمتی در منابع و مقالات مختلف آمده است ، به طور کامل و صد در صد مورد تایید علمی و پزشکی نبوده و از کتب و منابع مختلف برداشته می شود. این اطلاعات نباید هیچگاه جایگزین تجویزهای پزشکی شوند . لذا خواهشمندیم در صورتی که بیماری خاصی دارید، برای درمان آن با سنگ های قیمتی، با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

آشنایی با سنگ توپاز

شرایط نگهداری از سنگ توپاز:

سنگ توپاز با وجود سختی بالا، باز هم نیاز به مراقبت های خاص و ویژه ای دارد تا آسیب نبیند. باید توجه داشته باشید که این سنگ را در مجاورت مواد شیمیایی و هم چنین در معرض حرارت بالا و ضریه های شدید قرار ندهید.

برای مشاهده انواع مدل های جواهرات توپاز اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

41 − 37 =