خواص سنگ ها, سنگ درمانی, سنگ شناسی

آشنایی با سنگ اوپال بولدر

یکی از ارزشمند ترین گونه های اوپال، بعد از اوپال سیاه استرالیایی، اوپال بولدر نام دارد که این گونه اوپال نسبت به اوپال سیاه کمیاب تر نیز می باشد. علت این که نام بولدر را بر این گونه از اوپال گذاشته اند این است که این اوپال در درون صخره های بزرگ سنگ آهن یافت می شود و به دلیل دارا بودن محتویات سنگ آهن کدر می باشد و شفاف نیست. در ابتدا این کشور اسلواکی بود که به عنوان تامین کننده اصلی اوپال در جهان شناخته شده بود. اما متاسفانه معادن آن به اتمام رسیدند. امروزه یکی از منابع اصلی تولید اوپال در جهان، کشور استرالیا می باشد. اوپال بولدر دارای طیف رنگی مختلفی از جمله سبز ، زرد و نارنجی بوده و حتی برخی از نمونه های آن نیز به صورت رنگین کمانی موجود می باشند.

همان گونه که اطلاع دارید اوپال یک سنگ جواهر نرم است اما اوپال بولدر به این دلیل که  با مقداری سنگ آهن ترکیب شده است، از سایر گونه های اوپال مقاوم تر است و به منظور استفاده در صنعت جواهرسازی مناسب تر می باشد. از اوپال بولدر می توان در ساخت انواع آویز ، گوشواره و سنجاق سینه استفاده کرد. اما از آنجا که اوپال بولدر سنگی مسطح می باشد، در ساخت انگشتر و دستبند کمتر استفاده می شود.

آشنایی با سنگ اوپال بولدر

خواص جالب سنگ اوپال بولدر:

کاهش بیماری افسردگی، کمک به افراد در یافتن عشق واقعی، کاهش دردهای مرتبط با شکم ، کمر ، کبد ، کلیه و غدد فوق کلیوی، در کاهش علایم آنفولانزا و سرماخوردگی، متعادل سازی تمامی چاکراهای بدن و …

نحوه نگهداری سنگ اوپال بولدر و پاکسازی آن:

تمامی گونه های سنگ اوپال ظریف و شکننده هستند و به مراقبت های خاصی نیازمند می باشند. همان گونه که گفته شد اوپال بولدر به دلیل دارا بودن محتویات سنگ آهن از سایر نمونه های اوپال مقاوم تر است اما باز هم نیازمند مراقبت های ویژه است تا آسیب نبیند. بهترین محیط ها برای نگهداری جواهرات اوپال، محیط های خشک با رطوبت پایین هستند. پس اگر قرار است برای مدتی طولانی از جواهرات خود استفاده نکنید بهتر است در جعبه جواهرات همیشه یک دستمال مرطوب قرار دهید تا سنگ اوپال به بی آبی دچار نشود. برای شستشوی اوپال بولدر نیز به هیچ عنوان شوینده های قوی و اسیدی را به کار نبرید و تنها از محلول آب ولرم و صابون و یک پارچه یا حوله نرم استفاده کنید.

برای مشاهده انواع مدل‌های جواهرات اوپال اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “آشنایی با سنگ اوپال بولدر

  1. حسین راهدار گفت:

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

87 − 80 =