سنگ شناسی, مطالب خواندنی

آشنایی با رودراکشا یا درخت خدا

رودراکشا در واقع هسته یک نوع میوه مشابه بلوبری می باشد. این میوه از نوعی درخت که در ارتفاع خاصی از رشته کوه های هیمالیا رشد می کند، به دست می آید. می توان گفت که امروزه اکثر این درختان در کشورهایی مانند نپال، برمه، تایلند، اندونزی و قسمت های غربی و جنوبی کشور هندوستان رشد می کنند. اما بهترین و باکیفیت ترین نوع درختان رودراکشا، در مناطقی از کوه های هیمالیا که دارای اتمسفر و رطوبت مناسبی می باشند، می رویند.

حدود 15 الی 16 سال طول می کشد تا دانه رودراکشا رشد کرده و تبدیل به درخت شود. جالب است بدانید که میوه های درخت رودراکشا همانند بلوبری، دارای رنگی آبی می باشند. این میوه ها از درخت چیده می شوند و ظرف چند روز در آب قرار می گیرند تا هسته آنها به راحتی جدا شود. هسته این میوه، در واقع همان دانه رودراکشا است. در زبان سانسکریت، رودراکشا به معنی درخت خدا می باشد که بر طبق افسانه ها، برخی اعتقاد دارند که وقتی اشک های شیوا از آسمان فرو می ریزد، از دانه های اشک آن درختی با نام رودراکشا روییده خواهد شد که ثمره خوردن میوه این درخت، یکی شدن با ذات هستی و رهایی از دردهاست. به همین دلیل به رودراکشا، اشک شیوا نیز می گویند.

در کشورهای مانند نپال و هند به منظور ساخت زیورآلات و تسبیح ذکر از دانه های رودراکشا استفاده می شود. جالب است بدانید که رودراکشا به عنوان یک سنگ نیمه قیمتی نیز شناخته می شود.

برخی از خواص رودراکشا:

یکی از خواص جالب رودراکشا، این است که به خوبی قادر است تا انرژی را در درون خود حفظ کند. هم چنین چون رودراکشا دارای فرکانسی خاص و منحصربه فرد است، برخی معتقد هستند که این سنگ دارای خواص درمانی و ماورایی نیز می باشد. رودراکشا در یوگا و مدیتیشن نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

آشنایی با رودراکشا یا درخت خدا

تشخیص رودراکشای اصل:

برای تشخیص رودراکشای اصل، می توان آن را شکافت و درون آن را که مانند میوه ی درخت هسته دارد، مشاهده نمود. نمونه تقلبی رودراکشا بر خلاف نمونه اصلی آن، از جنس پلاستیک بوده و به راحتی با چاقو نصف می شود.

نحوه شارژ و پاکسازی رودراکشا:

هنگام تهیه رودراکشا، ابتدا آن را پاکسازی و سپس شارژ نمایید تا اثر بخشی آن را مشاهده کنید. در ضمن هر فرد باید خود رودراکشایش را پاکسازی و شارژ کرده و هم چنین از قرض دادن آن به دیگران نیز خودداری نماید. برای پاکسازی رودراکشا ابتدا باید حدود یک ساعت آن را در شیر قرار دهید و سپس آن را خارج نمایید. گاهی ممکن است در این مرحله رودراکشا از خود رنگ زرد پس دهد که این امر دلیلی بر تقلبی بودن آن نیست. چرا که در برخی از مناطق هند، رسم بر این است که به منظور ایجاد زیبایی بیشتر، آن را در زردچوبه قرار می دهند. سپس بر روی هر کدام از دانه های آن نیتی را که دارید، ذکر کنید. به عنوان مثال “من از تو اعتماد به نفس و یا ثروت می خواهم”. سپس رودراکشا را با آب روان شسته و در زیر نور خورشید خشک نمایید و داخل کیسه ای مخصوص قرار دهید. در مرحله بعد آن را در دست بگیرید و تصور کنید که انرژی از سمت قلب شما به سمت رودراکشا جاری می شود. با این روش رودراکشا شارژ شده و فقط به خود شما تعلق دارد که نباید آن را به دیگران قرض دهید. توجه داشته باشد که هر 4 یا 6 ماه رودراکشا را پاکسازی و شارژ نمایید.

.

برای مشاهده انواع جواهرات رودراکشا  اینجا کلیک کنید.

www.instagram.com/goharrafshan

09306226344

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 1